Що повинен знати майбутній першокласник

Головна » Сторінка вихователя » Що повинен знати майбутній першокласник   

 

 

 Картинки по запросу майбутнім першокласникам днз

 

Що повинен знати майбутній першокласник

Батьків дошкільнят хвилює одне і те ж питання, що повинен знати і вміти дитина перед тим , як відправиться в школу. А система освіти давно не стоїть на місці, і вимоги до першокласника вже не ті, як у часи мами і тата.

Завдання батьків

Основне, що повинні зробити батьки - це навчити малюка думати, шукати різні шляхи і варіанти вирішення питань, бути комунікабельним, чуйним і уважним, мати гарну уяву і пам'ять, бути відповідальним і самодісциплінованим. Зрозуміло, що відразу всі ці якості не проявляться в дитині, але він хоча б повинен мати уявлення про них. А сподіватися, що над його характером, вміннями та навичками попрацюють в школі, не треба, адже у тебе - один школяр, а у школи - сотні й тисячі. Про те, що дитина знає і вміє, запитають у батьків на співбесіді. Звичайно, у кожної школи можуть бути свої вимоги. Однак, ми пропонуємо тобі ознайомитися зі списком знань і умінь, які знадобляться в загальноосвітній школі.


Вміння та навички для майбутнього школяра

 

Знати своє ПІБ.

Знати дату народження і стать.

Знати власний домашню адресу.

Знати назву свого рідного міста, його основні визначні пам'ятки.

Знати ПІБ батьків, їхні посади та професії.

Знати імена сестер, братів і коротку інформацію про них.

Знати часи доби.

Знати і називати пори року: їх послідовність, місяці, основні характеристики кожної пори року, вірші та загадки на цю тему.

 

Знати і вміти визначати узагальнюючі поняття: птахи, звірі, комахи, меблі, одяг, транспорт, посуд, фрукти, овочі т.п.

Знати, вміти переказувати народні казки свого народу.

Знати великих письменників і поетів своєї країни, також уміти розповідати пару дитячих творів.

Вміти розрізняти, точно називати геометричні фігури: квадрат, овал, коло, прямокутник.

Вміти орієнтуватися в просторі, тобто знати, де ліва сторона, а де права.

Вміти переказувати не складні розповіді, зберігаючи основний сюжет і послідовність.

Вміти описувати зображення і малюнки, так щоб скласти все сказане в зв'язний текст.

Вміти запам'ятовувати і називати 7 - 10 картинок, слів, предметів.

Розрізняти приголосні і голосні звуки, м'які і тверді приголосні, глухі і дзвінкі приголосні.

Ділити слова на склади, використовуючи при цьому хлопки, кроки, орієнтуватися в кількості голосних звуків.

Визначати кількість звуків в простих словах типу "дім", "рот", "суп", "дуби", "нога", " зуби "," коса ".

Вміти володіти ножицями: вирізати квадрати, кола, смужки, трикутники, прямокутники, овали, вирізати предмети по контуру.

Добре володіти олівцем і ручкою: проводити горизонтальні і вертикальні лінії без допомоги лінійки, малювати прості геометричні форми, вміти акуратно штрихувати і зафарбовувати, не порушуючи контурів предметів.

Вміти вільно рахувати до 10 і в зворотному порядку, вміти виконувати прості рахункові операції (+, - в межах 10).

Вислів “підготувати дитину до школи” — це не лише купівля новенької форми, портфеля й зошитів. Це ще й певний рівень знань, які майбутній першачок повинен опанувати до того, як переступить поріг навчального закладу. Схвильована мама хапається за голову: що ж робити? Й починає екзекуції навчанням. Та чи насправді вони доречні? І чи настільки "неготова" до школи дитина, яка погано читає? "ОГО" поцікавилась у спеціалістів, як визначити, чи готова дитина до школи і що для цього потрібно.

В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
уміти інтонаційно виділяти звуки в словах;
уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення;
уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
уміти вимовляти слова складами;
уміти складати речення із 3 - 5 слів;
уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово ...;
уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь - звірі);
уміти складати оповідання за картиною ( наприклад " У парку"; "На дитячому майданчику"; "За грибами", "Відпочинок на морі"...);
уміти складати декілька речень про предмет;
розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка);
уміти напам'ять читати улюблені вірші;
уміти послідовно переказувати зміст казки.

До початку навчання в школі у дитини повинні розвинуті елементи математичного уявлення:
знати цифри від 0 до 9;
уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 ...;
уміти називати попередні і наступні числа відносно будь - якого числа в межах першого десятка;
знати знаки +, -,=, >, <;
уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3);
уміти співвідносити цифру і число предметів;
уміти порівнювати дві групи предметів;
уміти складати і розв'язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
уміти оперувати поняттями : " зліва", " справа", "внизу". "зверху", "пізніше", "вперед", "за", "між"...;
уміти групувати за ознакою запропоновані предмети.
В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, череда, ромашка...) і називати їх ознаки;
уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза...);
уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел...);
мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь - жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,);
знати назву 1 - 3 кімнатних рослин;
знати назви 12 місяців року;
знати назви всіх днів тижня.

Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.

Загальний світогляд:
- Прізвище, ім'я.
- Дата народження.
- Свій вік.
- Ім'я та по батькові батьків.
- Домашню адресу.
- В якій країні живе.
- Знання тварин ( диких, свійських, північних і південних країн).
- Знання рослин.
- Знання професій, видів спорту, транспорту.
- Уміти пояснювати природні явища.
- Пори року, місяці зва сезонами, дні тижня.

Мислення :
- Визначення четвертого зайвого.
- Класифікація, узагальнення.
- Схожість - відмінність.
- Уміння розв'язувати логічні завдання.
- Складання із паличок для рахунку.
- Складання фігур із частин.
- будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків.

Внимание:
- Стікість ( порівняння 2 -х картинок з 10 - 15 відмінностями).
- Переключення.
- Розподіл.

Память:
- Повторити 10 слів або цифр.
- Запам'ятовування картинок, фігур. символів ( до 10 штук).

Мова :
- Артикуляція, вимова.
- відповідати на запитання і задавати їх.
- будувати розповіді за картинками.
- Складати казки.
- Складати речення.
- Вивчати напам'ять вірші, прозу.

Моторика:
- Правильно тримати ручку, олівець, пензлик.
- Уміти креслити пряму лінію.
- Писати друковану літеру за зразком.
- Вирізати з паперу.
- Охайно клеїти.
- Малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки.
- Виготовляти аплікаціїї.

Математические знания:
- Знати цифри ( від 0 до 9).
- Називати числа в прямому та зворотному порядку.
- Розв'язувати елементарні задачі на додавання та віднімання.
- Співвідносити цифру і число предметів.
- Орієнтуватися на листі паперу в клітинку ( графічний диктант).

Я і суспільство
Діти повинні знати :
- назву нашої країни, її столиці;
- прапор, герб України;
- назву рідного міста, селища, свою адресу.
діти повинні мати уявлення:
- про всенародня свята;
- про працю людей в місті та селі.
Діти повині уміти розповідати про свою сім'ю.


Предметный світ
Діти повинні уміти :
- порівнювати, групувати, класифікувати предмети;
- називати матеріали, з яких вони виготовлені;
- розуміти значення узагальнюючих слів.

Математичні знання
Діти повинні знати :
- склад чисел першого десятка;
- склад чисел з двох меших.

Кількисть і рахунок
Діти повинні уміти :
- порівнювати по довжині, висоті, ширині;
- орієнтуватися на листі паперу;
- розрізняти форму предметів;
- складати із декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру;
- вимірювати довжину предметів з допомогою умовної міри;
- порівнювати до 10 предметів, різних за величиною;
- ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини.

Час
Діти повинні уміти:
- розрізняти і називати частини доби і їх послідовність;
- розуміти значення понять "вчора", "сьогодні", "завтра"
- знати дні тижня, їх послідовність;
- уміти називати місяці року.

Неживая природа
Діти повинні:
- мати уявлення про сезонні зміни в природі;
- визначати стан природи: сонячно, пасмурно, вітряно, дощить, випав сніг.

Тваринний світ
Діти повинні мати уявлення :
- про свійських і диких тварин;
- про перелітних і зимуючих птахів;
- про залежність змін в живій природі від змін в неживій природі.

Рослинний світ
Діти повинні мати уявлення :
- про умови що необхідні для росту рослин;
- про лісові ягоди, гриби;
- про овочі і фрукти;
- про дерева, кущі, квіти.
Діти повинні уміти розрізняти і називати дерева за корою, листю, плодах.

Велика моторика
Діти повинні уміти :
- прямо и твердо ходити, бігати, стрибати;
- точно ловити и кидати м'яч;
- впродовж деякого часу носити легкі речі, великі предмети;
- застібати гудзики , зав'язувати шнурки.

Мілка моторика
Діти повинні уміти :
- проводити прямі лінії;
- «бачити» рядок и писати в ньому;
- бачити клітинки і точно вести за ними малюнок.