Чи шкідливий комп'ютер для вашої дитини?
Чи шкідливий комп'ютер для вашої дитини? Скільки часу можна проводити за ним? Чи не шкодить він нормальному розвитку дітей?
Спробуємо з'ясувати, чим корисні, а чим шкідливі комп'ютерні програми.
Комп'ютер може допомогти інтелектуальному розвитку дитини, бо на екрані дисплею оживають фантазії малюка, герої книжок і казок, предмети навколишнього світу, цифри і літери. Одна з найважливіших функцій комп'ютерних ігор — розвивальна. Педагоги і психологи відзначають, що під час занять за комп'ютером у дітей покращується пам'ять і увага. Комп'ютерні ігри мають велике значення не лише для розвитку інтелекту малюків, але й для розвитку моторики.
Учені довели, що у маленьких дітей ще немає цільового запам'ятовування, дитяча пам'ять довільна. Малюки запам'ятовують лише яскраві емоційні випадки чи деталі. І тут знову незамінний помічник — комп'ютер, оскільки зміст засвоюваного матеріалу стає яскравішим, що не лише прискорює його запам'ятовування, а й робить більш осмисленим і довготривалим.
Але, за останніми дослідженнями використання електроніки для навчання і виховання дітей, електроніка впливає на затримку мовленнєвого розвитку, сенсорні процеси. Фахівці стверджують, що в дітей можуть бути проблеми з правописом, обмеження моторних функцій і короткочасної пам'яті.
Окрім того, зорові образи повинні бути зрозумілі для дитини. Вона, сидячи перед екраном, не має змоги активно діяти, тому часто відбувається агресивний і невпорядкований вибух накопиченої, невитраченої енергії.
Не можна забувати і про здоров'я малюків.Діти дошкільного віку не повинні проводити за комп'ютером більше ЗО хвилин на день. Треба відпочивати через кожні 10—15 хвилин. На моніторі обов'язково має бути захисний екран.
Надмірне захоплення комп'ютером може
спричинити низку труднощів у першокласників:
· нерозвинуте мовлення;
· важко переказувати прочитане;
· дитина може читати, але не хоче;
· не може сконцентрувати увагу;
· стає пасивною, байдужою та бездіяльною.
Лікарі вважають, що в ідеалі комп'ютер повинен займати певне місце в житті людини тільки після закінчення формування її вольового та почуттєвого розвитку, тобто з 13—15 років.
Комп'ютер — невід'ємна частина нашого сучасного життя — стає все популярнішим не лише серед батьків, а й серед освітян. І наше з вами завдання — зробити його не ворогом, а другом для малюків.