Чи шкідливий комп'ютер для вашої дитини?

Головна » Поради психолога » Чи шкідливий комп'ютер для вашої дитини?   

Чи шкідливий комп'ютер для вашої дитини? Скільки часу можна проводити за ним? Чи не шкодить він нормальному розвитку дітей?

Спробуємо з'ясувати, чим корисні, а чим шкідливі комп'ютерні програми.

Комп'ютер може допомогти інтелектуаль­ному розвитку дитини, бо на екрані дисплею оживають фантазії малюка, герої книжок і казок, предмети навколишнього світу, цифри і літери. Одна з найважливіших функцій комп'ютерних ігор — розвивальна. Педагоги і психологи від­значають, що під час занять за комп'ютером у дітей покращується пам'ять і увага. Комп'ю­терні ігри мають велике значення не лише для розвитку інтелекту малюків, але й для розвитку моторики.

Учені довели, що у маленьких дітей ще немає цільового запам'ятовування, дитяча пам'ять до­вільна. Малюки запам'ятовують лише яскраві емоційні випадки чи деталі. І тут знову неза­мінний помічник — комп'ютер, оскільки зміст засвоюваного матеріалу стає яскравішим, що не лише прискорює його запам'ятовування, а й робить більш осмисленим і довготривалим.

Але, за останніми дослідженнями викори­стання електроніки для навчання і виховання дітей, електроніка впливає на затримку мов­леннєвого розвитку, сенсорні процеси. Фахівці стверджують, що в дітей можуть бути проблеми з правописом, обмеження моторних функцій і короткочасної пам'яті.

Окрім того, зорові образи повинні бути зро­зумілі для дитини. Вона, сидячи перед екраном, не має змоги активно діяти, тому часто відбу­вається агресивний і невпорядкований вибух накопиченої, невитраченої енергії.


Не можна забувати і про здоров'я малюків.Діти дошкільного віку не повинні проводити за комп'ютером більше ЗО хвилин на день. Треба відпочивати через кожні 10—15 хвилин. На моніторі обов'язково має бути захисний екран.

Надмірне захоплення комп'ютером може

спричинити низку труднощів у першоклас­ників:

·         нерозвинуте мовлення;

·         важко переказувати прочитане;

·         дитина може читати, але не хоче;

·         не може сконцентрувати увагу;

·         стає пасивною, байдужою та бездіяль­ною.

Лікарі вважають, що в ідеалі комп'ютер по­винен займати певне місце в житті людини тільки після закінчення формування її вольо­вого та почуттєвого розвитку, тобто з 13—15 ро­ків.

Комп'ютер — невід'ємна частина нашого сучасного життя — стає все популярнішим не лише серед батьків, а й серед освітян. І наше з вами завдання — зробити його не ворогом, а другом для малюків.